Wprowadzanie przez producentów samochodowych coraz to nowszych i bardziej rygorystycznych specyfikacji związane jest ze zmianami technicznymi w ich silnikach. Do zmian tych można zaliczyć zmiany konstrukcyjne (pompowtryskiwacze), przyczyny ekologiczne (filtr cząstek stałych - DPF) oraz dążenie do wydłużenia okresów między wymianami. Oleje które spełniają te wymagania otrzymują oficjalne aprobaty lub spełniają wymagane normy. Do najczęściej spotykanych na opakowaniach olejów silnikowych aprobat producentów samochodowych należą:
- Mercedes Benz MB 229.1 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość ACEA A2/B2)- Mercedes Benz MB 229.3 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość ACEA A3/B4)
- Mercedes Benz MB 229.31- olej do silników typu diesel nowej generacji ( mid. SAPS)
- Mercedes Benz MB 229.5 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych z systemem ASSYST (minimalna jakość ACEA A3/B4)
- Mercedes Benz MB 229.51 - do silników benzynowych i typu diesel nowej generacji ( mid. SAPS)
- VW 500.00 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych
- VW 502.00 - olej do silników benzynowych o wysokich osiągach
- VW 503.00 - olej do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymian
- VW 504.00 - olej do silników benzynowych spełniających wymagania normy Euro IV
- VW 505.00 - olej do silników wysokoprężnych z intercoolerem
- VW 505.01 - olej do silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczem
- VW 506.00 - olej do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany
- VW 506.01 - olej do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany z pompowtryskiwaczem
- VW 507.00 - olej do silników wysokoprężnych spełniających wymagania normy Euro IV
- BMW Longlife LL-98 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B3)
- BMW Longlife LL-01 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)
- BMW Longlife LL-04 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)
- GM-LL-A-025 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)
- GM-LL-B-025 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)
- Ford M2C 913-A - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A1/B1)
- Ford M2C 913-B - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A1/B1)
- Ford M2C 917-A - wymogi specyfikacji są takie same jak przy VW 505.01
- Ford M2C 934-B - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A5/B5/C1)
- Renault RN 0700 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych
- Renault RN 0710 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych
- Renault RN 0720 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (z filtrem cząstek stałych DPF)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz