Szukaj na tym blogu

środa, 16 marca 2011

Oleje do automatycznych skrzyń biegow (ATF)

Autorem artykułu jest oleje

Automatyczne skrzynie biegów to nie takie zło jesli odpowiednio się o nie zadba. Właściwe użytkowanie i  serwisowanie znacznie przedłuży nam przyjemność z jazdy bez konieczności "wachlowania" i oszczedzi stres związany z wydatkami na naprawy. Automatyczne skrzynie biegów mają  opinie bardziej awaryjnych od tradycyjnych-ręcznych ale wzięła się ona  przeważnie z nieznajomości zasad serwisowania i użytkowania tej  przekładni. Jednym z  ważnych elementów mogących wydłużyć czas bezstresowej jazdy z taką  skrzynią biegów jest właściwy dobór oleju do niej oraz terminowa jego  wymiana. Jeżeli przekładnia ma działać długo i  bezawaryjnie, to w  większości modeli pierwszą wymianę oleju należy  przeprowadzić po  przebiegu ok. 60-100 tys. km, a każdej następne już co ok. 30-40 tys.  km.
 Prawidłowo dobrany olej ATF ma za zadanie:
- smarowanie wszystkich elementów
- odprowadzanie ciepła
- wytwarzanie ciśnienia niezbędnego do sterowania skrzynią
- chronienie przed korozją i zużyciem- tłumienie hałasu i drgań
- eliminowanie poślizgów
Wybór oleju w pierwszej kolejności zależy od rodzaju automatycznej skrzyni w naszym aucie, z pośród których wyróżniamy:
- AT - tradycyjna automatyczna skrzynia biegów
- AMT i DCT - sekwencyjne skrzynie biegów
- CVT - bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów o ciągłej zmianie przełożenia.
Każda  z tych przekładni ma inną charakterystykę i wymaga innego oleju,  dedykowanego specjalnie dla niej, odpowiadającego specyfikacjom i normom  producenta pojazdu. Podstawową  specyfikacją jakościową, używaną niemal jako synonim dla "oleju do  automatycznej skrzyni biegów" jest Dexron  - DX II, DX III, DX VI  (General Motors). Innymi często spotykanymi specyfikacjami są Mercon  (Ford) i ZF(Daimler Chrysler).

 http://www.olejeismary.blogspot.com/
Artykuł pochodzi z serwisu "http://artelis.pl/%22%3Ewww.Artelis.pl%3C/a

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz